Předměty se vyučují v 6. až 9. ročníku vždy dvě hodiny týdně.
- Přestupy žáků na jiný povinně volitelný předmět budou povoleny mezi 7. a 8. ročníkem na základě písemné žádosti řediteli školy.
- Přestupy žáků budou povoleny vždy s přihlédnutím na obsazenost volitelných předmětů.
1. Výpočetní technika
V povinně volitelném předmětu Výpočetní technika se žáci naučí, jak efektivně pracovat s informacemi, jak je vyhledávat, třídit, zpracovávat a neplýtvat časem. Naučí se, jak napsat zajímavý referát nebo jak vytvořit poutavou prezentaci do hodin. Vyzkouší si práci s obrazem, videem i zvukem. Proniknou do tajů psaní všemi deseti, naučí se ovládat tabulkový kalkulátor i upravovat a vylepšovat fotografie či videa. Naučí se pracovat v týmu i samostatně, prezentovat výsledky své práce. Získají řadu dovedností potřebných pro praktický život.
Proč si zvolit předmět Výpočetní technika?
Ukážeme ti, jak efektivně pracovat s informacemi, jak je vyhledávat, třídit, zpracovávat a netrávit u toho zbytečně moc času. Ukážeme ti, jak napsat zajímavý referát nebo jak vytvořit prezentaci, při které bude třída hltat každé tvé slovo. Vyzkoušíš si práci s obrazem, videem i zvukem. Pronikneš do tajů rychlého psaní, staneš se „mistrem“ tabulek. Ukážeme ti, jak vylepšit fotografie. Získáš řadu dovedností, které se ti budou v budoucnu hodit, a ještě si to užiješ.
2. Blok vyučovacích předmětů cvičení z českého jazyka a cvičení z matematiky
(1 x týdně cvičení z českého jazyka a 1 x týdně cvičení z matematiky - OBA PŘEDMĚTY PO JEDNÉ HODINĚ TÝDNĚ)
Cvičení z českého jazyka
Povinně volitelný předmět Cvičení z českého jazyka je zaměřen na upevňování a procvičování učiva předmětu český jazyk a literatura v 6. - 9. ročníku. Svým obsahem navazuje zejména na učivo probírané v hodinách mluvnice. Klade důraz na opakování a procvičování právě probíraného učiva. Součástí je také práce s jednoduchými texty zaměřená na rozvoj čtenářské gramotnosti. V hodinách pracujeme nejen s různými typy cvičení a pracovních listů, ale používáme také výukové počítačové programy a hravé jazykové aktivity, abychom žákům učivo českého jazyka co nejvíce přiblížili a podpořili jejich zájem o český jazyk.
Cvičení z matematiky
Předmět Cvičení z matematiky se vyučuje jako volitelný předmět v 6. - 9. ročníku. Výuka je přizpůsobována podle aktuálních potřeb daných žáků a je v souladu s výstupy předmětu Matematika podle učebních osnov základní školy. V předmětu se opakuje základní učivo, ale také se probírá rozšiřující učivo zaměřené na řešení problémových a aplikačních úloh z praxe. Také jsou řešeny netradiční slovní úlohy rozvíjející kombinatorické a logické myšlení, kritické usuzování a věcnou argumentaci.
3. Sportovní hry
- • V hodinách sportovních her se žáci podrobněji seznamují se základními druhy sportů, které se učí v tělesné výchově.
- • Při výuce si žáci vyzkouší i méně obvyklé druhy sportů - například softbal, frisbee, ringo, tenis.
- • Žáci se učí samostatnému organizování a rozhodování při míčových hrách na našem školním hřišti a v tělocvičnách.
- • Velký prostor je věnován kondiční přípravě. Cílem je zlepšení fyzické zdatnosti dětí.
- • Podpora pohybu ve venkovním prostředí.
- • Do výuky zařazujeme výuku sebeobrany.
- • Využíváme prvky zdravotní tělesné výchovy, jako jsou protahovací a posilovací cvičení pro správné držení těla.
4. Konverzace v anglickém jazyce
Charakteristika vyučovacího předmětu Konverzace v anglickém jazyce – 2. stupeň
Konverzace v anglickém jazyce je povinně volitelný vyučovací předmět, který reprezentuje vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace. Předmět paralelně navazuje na předmět anglický jazyk. Pomáhá snižovat jazykové bariéry a přispívá tak ke zvýšení mobility žáka jak v jeho osobním životě, tak v dalším studiu a v budoucím pracovním uplatnění. Umožňuje žákovi poznávat odlišnosti ve způsobu života lidí jiných zemí i jejich odlišné kulturní tradice.
Předmět prohlubuje, upevňuje a rozšiřuje dosavadní znalosti a dovednosti žáka. Metody a formy práce jsou založeny na poslechu, konverzačních aktivitách, práci s textem a hře.
V předmětu Konverzace v anglickém jazyce se hodnotí jazyková a komunikační dovednost formou rozhovorů, individuálních a skupinových prací. Hlavní zřetel je kladen na aktivní účast v hodinách.
Konverzace v anglickém jazyce má časovou dotaci 2 hodiny týdně v 6. a 7. ročníku a 2 hodiny týdně v 8. a 9. ročníku.
Žáci se učí ve svých kmenových třídách, v jazykové učebně nebo v počítačové učebně.
5. Praktické dovednosti
Charakteristika vyučovacího předmětu Praktické dovednosti – 2. stupeň
Cílem předmětu je doplnit si základní vzdělání praktickou činností, získat dovednosti a návyky a přispět k využívání v praktickém životě v zacházení s technikou, podpořit manuální zručnost a prostorovou představivost, případně ovlivnit profesní orientaci žáka. Učí se pracovat v týmu, skupinách, plánovat a organizovat si praktické činnosti, hodnotit práci podle průběhu i výsledku. Při své činnosti žák poznává různé pracovní pomůcky, nástroje a nářadí, techniku, seznámí se s pracovními postupy a nutností dodržování zásad bezpečnosti a hygieny při práci. |
Praktické dovednosti májí časovou dotaci 2 hodiny týdně v 6. a 7. ročníku a 2 hodiny týdně v 8. a 9. ročníku.
Žáci se učí ve školní dílně a školní kuchyňce.